יום שבת, 16 ביוני 2012

אירוע סיום הקשר הרב דורי ביה"ס "שלנו" תל-מונד

ביום שישי ה15/6 נערך אירוע סיום התוכנית בביה"ס שלנו תל-מונד. האירוע נערך במרכז התיעוש של יישובי גוש תל מונד וכבדה אותנו בנוכחותה הגב' שלי קידר, מנהלת ביה"ס היהודי בבית התפוצות. בנוסף נכחו באירוע: מנהלות מרכז התיעוד: רות גרסטן ואיה לפיד, מנהלת ביה"ס זהבה שטנדלט והמדריכה של צפון מחוז המרכז, אילת שחק.
את התוכנית הובילה המחנכת טל כהן שרגשה את כל הנוכחים בדבריה:
הקשר הרב  דורי

כילדה, כנערה ואף כאשת משפחה הרבתי לשבת  במחיצת  סבתי , שושנה צוקר ז"ל, אימו של אבי, עם קערת פירות ענקית  ולשמוע  פעם אחר פעם על האנטישמיות בפולין, על העלייה לארץ  רגע לפני שהתחוללה השואה הנוראית, על החיים  הקשים בארץ , קום המדינה,  העבודה הסיזיפית  בבית  האריזה  לפרי הדר , על ראשיתה של כפר סבא  ועוד...ועוד...   שכן דף הנייר קצר מלהכיל. בכל פעם הצטרפתי לסבתי במסעה בנבכי ההיסטוריה של עמנו ובהיסטוריה המשפחתית והאישית. היה זה מסע שורשים שהיה בו עצבות ושמחה גם יחד.  לא פעם שמעתי את אותם הסיפורים וידעתי את העתיד להתרחש , אולם,  בכל פעם מחדש  התווספה לי פיסת מידע  שהשלימה את התצרף כולו.  היום במבט לאחור  צר לי על שלא תיעדתי מספיק. עבורי, היו אלה שעות יקרות שהטביעו חותם על היותי מי ומה שאני כיום.   
בחודשי הקיץ פנתה אליי  זהבה, מנהלת ביה"ס והציעה לי להוביל פרויקט חדש זה בכותלי ביה"ס בהנחייתה של גב' איילת שחק, מדריכת מחוז מרכז. חשבתי לעצמי שהייתי מוכנה לשלם כל מחיר  ולו רק שתכנית מן הסוג הזה הייתה קיימת כשאני הייתי ילדה . המפגש  הרב דורי ,  שאין לו אח  ורע עם פלאי הטכנולוגיה קסם לי בין רגע וכך, יצאתי לדרך, עמכם, תלמידים ובני משפחה יקרים  למסע ארוך המגשר על פני פערים, מסע משותף המתקיים באמצעות דיאלוג בין דורי, מקרב ויקר ערך,  המחבר עבר, הווה ועתיד בכלים טכנולוגים ומעניק חוויית למידה קצת אחרת.
השיתוף  העניק לתלמידיי את הזכות להכיר את הסבים והסבתות מקרוב ,  לחוש גאווה, להעריך, לבלות במחיצתם ולגלות פרטים חדשים . התרגשתי בכל פעם מחדש לנוכח השאלות של תלמידיי, לכמיהה שלהם לדעת, ללמוד ולהקשיב . נוצרו מערכת יחסים חמות ומלאות הערכה משני הצדדים   והתגבשה  לה קבוצה  מיוחדת במינה מכל כנפות תבל .
תודה לך  זהבה שטנדל על שראית בי מתאימה להוביל פרויקט ייחודי זה בבית הספר, לך איילת שחק על חשיפה והדרכה לכל אורך הפרויקט ולכם משתתפים יקרים שאפשרתם לי הצצה מרגשת ומעניינית בתולדות משפחתכם.  
כהן טל, רכזת פרויקט  הקשר הרב דורי, ביה"ס "שלנו" תל - מונד.
15.6.2012.   

















  

אין תגובות: