יום שבת, 16 ביוני 2012

אירועי סיום תוכנית הקשר הרב דורי- ביה"ס "הדר השרון" המועצה האזורית לב השרון


אירועי סיום תוכנית הקשר הרב דורי- מנהלת ביה"ס דר' מיכל לב
לציון סיום התוכנית נפגשו משתתפי התוכנית ובני משפחותיהם במרכז התיעוד בתל מונד לצפות במצגות שהכינו יחדיו - הילדים והסבים. האירוע היה במעמד עמיר ריטוב, ראש המועצה ורונית רופא, מנהלת מח' החינוך. היה מרתק לשמוע סיפורים אישיים ומשפחתיים, כשברקע ההיסטוריה של הישובים ואירועים בתולדות המדינה והעם. זאת ההזדמנות להודות לרות גרסטין ולאיה לפיד על הכנסת האורחים. ביום שישי יצאה כל קבוצת הילדים והמתועדים לבית התפוצות. נערכה סדנא משותפת, ביקרנו בתערוכות מרתקות וערכנו סיכום חגיגי. התלמידים התנהגו נפלא, היו רגישים כלפי המבוגרים והקשיבו קשב רב. הייתי גאה במשמעת הפנימית שלהם, בסקרנות וביכולת שלהם לשאול שאלות ולהתעניין. הם נהנו מאד, ביטאו את הלמידה הרבה שחוו השנה ושמחו על היום המיוחד בו טיילו עם הסבים/המתועדים שלהם.  לאילת שחק, שארגנה את שני האירועים המרגשים וליוותה את הפרויקט כמדריכה ולאילת הלל על הליווי בהיבט המקצועי (והאישי) - תודות ויישר כח!
כך סכמו הילדים והמבוגרים את הסיור:
נמרוד: נהניתי ולמדתי המון וסבי הראה לי את הדגם של בית הכנסת בוילנה בו הוא התחתן בשנת 1957.
יערה: היה מאוד מעניין ויש לי חשק לבוא לעוד מקומו מעניינים כאלה ביחד עם סבתא וללמוד עוד.
עומרי: למדתי המון על מורשת ישראל ועל תרבות ישראל וההדרכה הייתה ממש טובה.
עידו: היה ממש כיף לא כל יום יוצא לי ללכת עם סבתא למוזיאון, למדתי המון.
ניצן: נהניתי להיות פה היום עם סבתא.
עומר: אני מאוד שמח שהצטרפתי לתוכנית והתנדבתי לתעד את סיפורו של יעקב ברקוביץ, ניצול שואה, המתגורר היום בפרוטיאה בכפר. היום אני מרגיש שאני מכיר ויודע את המורשת שלו ויכול להעביר אותה הלאה בזכות המפגשים עם יעקב.
סבא רוטשילד: אני רוצה לציין את ההתנהגות הבוגרת של התלמידים, שלאורך כל התוכנית והסיור הפגינו רצינות והתעניינות כל הכבוד להם. 

אין תגובות: