יום רביעי, 23 במאי 2012

אירוע הצדעה לאזרחים ותיקים בבית התפוצות


אירוע הצדעה לאזרחים ותיקים בבית התפוצות

בית התפוצות והמשרד לאזרחים ותיקים, בשיתוף משרד החינוך, מקיימים זו השנה השנייה את התכנית הקשר הרב דורי "מזקנים אתבונן", אשר נועדה לייצר דיאלוג בין דורי ולחזק את הקשר לסיפורו של העם היהודי - אשר מסופר בבית התפוצות. התכנית מקנה לתלמיד ולאזרח הוותיק חוויה חינוכית ערכית המאפשרת דיאלוג פתוח שמחזק את המודעות המשפחתית והקהילתית של הדור הצעיר כלפי אזרחים ותיקים במדינת ישראל. המפגשים מתקיימים בבית הספר, שם רוכשים המבוגרים מיומנויות מחשב ואינטרנט, ובבית התפוצות, המקום בו נחשף התלמיד לסיפורו, לערכיו ולמורשתו של האזרח הוותיק. ביחד הם מתעדים פרק בסיפורו המרתק של העם היהודי.

זו השנה השנייה מאז הוחלט להפוך את בית התפוצות לביתה של תכנית הקשר הרב דורי. השנה הפעיל בית התפוצות את התכנית ב- 180 בתי ספר ברחבי הארץ. כ- 4,000 אזרחים ותיקים ותלמידים הגיעו במסגרת התכנית לביקור במוזיאון העם היהודי, ונטלו חלק בפעילות חינוכית ייחודית.

ביום ראשון, 20.5.12, כ"ח באייר, ערב יום ירושלים, נערך בבית התפוצות אירוע לסיום שנת הפעילות תשע"ב של התכנית, במעמד ח"כ ד"ר לאה נס, סגנית השר במשרד לאזרחים ותיקים, מר אהרון אזולאי, מנכ"ל המשרד, מר משה זעפרני, מנהל אגף מורשת במשרד החינוך, מר רוני דיין, מנהל גף יישומי מחשב, ומר מוטי שוורץ, סמנכ"ל בית התפוצות. אירוע ההצדעה הינו מסורת חדשה של בית התפוצות והמשרד לאזרחים ותיקים ומטרתו להוקיר ערים ורשויות מצטיינות המפעילות את התכנית ברחבי הארץ ואת האזרחים הוותיקים הנוטלים חלק בפרויקט. השנה נבחרו הערים רמת גן וראשון לציון כערים המצטיינות בהפעלת התוכנית בבתי הספר לשנת תשע"ב.

הערב נפתח בסיפורם המרגש של הזוג שרה ונחמיה חסיד, על חתונתם בהר הצופים לאחר מלחמת ששת הימים, אשר התגלה בזכות נכדתם ניצן סופר במסגרת תכנית הקשר הרב דורי והתאים בדיוק למועד – יום ירושלים.

בערב הוענקו תעודות הוקרה לארבעה אזרחים ותיקים מצטיינים שבלטו במהלך השנה בסיפורם האישי, בקשר עם התלמיד/ה ובהשקעתם ותרומתם לתכנית ולתלמידים: עופרה בן משה ויוכבד בירגר ממחוז חיפה, עם ביה"ס "גבע" בגבעת עדה; הרצל אבני ממחוז מרכז עם ביה"ס "בית אור" מושב קידרון; יהודה רסלר ממחוז ת"א עם ביה"ס "נעמי שמר" בתל אביב יפו.

בערב גם הוענקו מגני הוקרה לצבי בר, ראש עיריית רמת גן ולמוטי עג'מי, סגן ראש עיריית ראשון לציון, על תמיכתם בפרויקט "הקשר הרב דורי" ועל העשייה החינוכית הענפה בבתי הספר בעריהם. ברמת גן החלה מחלקת החינוך היסודי להפעיל את התכנית לפני כעשר שנים. בית הספר "עליות" היה החלוץ, ומאז הצטרפו בתי ספר רבים לפעילות החינוכית. בשנת תשע"ב היא התקיימה ב- 17 בתי ספר ברחבי העיר. לעיר רמת גן זכות ראשונים בפיתוח מודל עירוני של "הקשר הרב דורי" המשלב בין פעילות הדור הצעיר לבין אירגוני האזרחים הוותיקים בעיר ובכך ממנף את הפעילות המשותפת ונותן לה מקום של כבוד וערך חינוכי וחברתי יוצא דופן.

בראשון לציון הופעלה השנה התכנית ב - 13 בתי ספר. בזכות ההצלחה הגדולה של התכנית השנה, החליטה העיר לאמץ אותה ולהפעילה בשנת הלימודים תשע"ג במסגרת חגיגות 130 שנה לעיר ראשון לציון ב- 30 בתי ספר יסודיים וב- 10 בתי ספר על יסודיים, בשיתוף עם מוזיאון העיר.

את האירוע חתם מופע לכבוד יום ירושלים, "אל בורות המים" - מסע אל המקורות היהודיים והחלוציים בשירתה של נעמי שמר, עם ד"ר מוטי זעירא והזמרת מיטל טרבלסי.

אין תגובות: