יום שני, 12 במרץ 2012

יום עיון חוויתי בבית התפוצות- בית ספר ניר מקרית אונו


תכנית הקשר הרב דורי - יום עיון חוויתי בבית התפוצות

התלמידים המנחים הצעירים, הסבתות והאזרחים הותיקים , כל משתתפי התכנית , ציפו ליום הסיור החוויתי בבית התפוצות: 11.3.12 . יום הלמידה החוויתי בבית התפוצות כולל שלושה חלקים. אנחנו זכינו  לחלק נוסף שלא היה מתוכנן.
בחלק הראשון של היום השתתפנו בסדנא : "הילד הזה הוא אני" – סדנת  שיח בין דורי סביב סיפורם של התלמידים והמבוגרים. "מסע רב דורי בעקבות הסיפור היהודי" -  סיור חווייתי בתצוגת הקבע והחלק השלישי  "תמונה רב דורית" -  סדנת יצירה משותפת של האזרחים הוותיקים והתלמידים , נמשיך ונעשה במפגש המשותף הבא שלנו.
בשיחת הסיכום שקיימנו , התלמידים והמבוגרים הודו על היום המעניין למדריכה תמר ולכל המארגנים. עומר שפץ, שמגלה התעניינות רבה במורשת,  סיפר שהוא התרשם במיוחד מהסיור והסיפור על בתי הכנסת שראה וסבתו שרה שלום הודתה  בשם כל המבוגרים על היום המעניין.
הסיור בבית התפוצות זימן לנו מפגש חוויתי מיוחד כשכל המשתתפים בתכנית נחשפו לסיפורו המרתק של עמוס רובין - יאיר. הסתבר לכולנו שסיפורו  המופלא מתועד  בתמונות במאגר התצלומים של המרכז לתיעוד חזותי בבית התפוצות.
הגב' ציפי רוזן מנהלת המרכז לתיעוד חזותי, בבית התפוצות סיפרה לתלמידים ולמבוגרים את סיפורו המופלא של עמוס: עמוס ניצול שואה שזכה להישאר בחיים בזכותה של משפחה נוצרית הזוג מרגריט ויוסף שטראוס. הם אספו אותו לביתם ונתנו לו מחסה וכך הוא  ניצל בזכותם. בני הזוג שטראוס הוקרו כחסידי אומות העולם. ועמוס עדיין בקשר עם בנם. שהותו של עמוס הילד,  בבית משפחת שטראוס , בבית עם חצר, בה בילה שעות רבות בהתבוננות  בחרקים ובזוחלים\,  השפיעה  על בחירת עיסוקו בחיים עמוס  הוא אנטומולוג במקצועו  ( מדע חקר החרקים).  התלמידות הדר מנור ויעל ספוז'ניקוב, המלוות את עמוס במפגשי התכנית , סיפרו על  החוויה המיוחדת ללמד את עמוס יישומי  מיחשוב ותקשוב והדר הוסיפה וסיפרה עד כמה היא לומדת ממנו.

הגב' ציפי רוזן מנהלת המרכז לתיעוד חזותי, בבית התפוצות, שלחה לנו מהארכיון תמונות של עמוס מילדותו ומביקורו החוזר בעיר מונקץ בהונגריה.

מוביל התכנית וכותב הרשומה: גיא גרין











בלוג התכנית

אין תגובות: