יום שני, 13 בפברואר 2012

בנות "מכתב מאליהו" - בהחלט חלק מהסיפור


יוצרות ומשוחחות בצוותא
בית הספר מכתב מאליהו משתייך לרשת החינוך של בית יעקב. לקראת סיור משותף של משתתפות התכנית בבית התפוצות, הגעתי למפגש מקדים בו התבקשתי לחשוף את המשתתפות למידע ראשוני אודות מוזיאון בית התפוצות, מידע אליו לא יכלו לגשת כיוון שבית הספר אינו מחובר לרשת האינטרנט.
שמחתי והתרגשתי לפגוש קבוצה של נשים ונערות בעלות חוש הומור מפותח, נבונות ומהירות מחשבה. שוחחנו אודות סוגי מוזיאוניים, מטרות המוזיאון, שיקולים בשימור ותיעוד מורשת ובעיצוב של תצוגה. הבנות הצעירות הפליאו בתפיסתן המהירה את משמעותם של סמלים שונים מתוך התצוגה, לרבות משמעותו של סמל בית התפוצות.
עונג צרוף היה לי לפגוש את משתתפות הקבוצה בליווי מובילת התכנית
, שלי רבינוביץ, ומנהלת בית הספר רבקה שניאור גם בעת ביקורן במוזיאון.
מקשיבות ברוב קשב

לדברי שלי, מובילת התכנית:
"לחלק גדול מהקבוצה סבתות וילדות זה היה בקור ראשון במוזיאון בכלל ובבית התפוצות בכלל. הן התרגשו, מצאו את חייהן בבניני בית הכנסת, בחגי ישראל, בחפצים ובגדים מהתקופה ההיא.   הסיור הוסיף נופך מיוחד לפרויקט והעשיר מאד."

כל פריט עורר עניין ושיח

בנות מכתב מאליהו הן, בהחלט, "חלק מהסיפור" - הסבתות שלמרות כאבי רגליים לא היו מוכנות לוותר על שום פרט בחוויה, הנכדות ששמחו למצוא בתצוגה פריטים מוכרים ולשמוע מהסבתות ומהמדריכה המקסימה תמר סיפורים ומידע רב ושאלו וחקרו לאורך כל הסיור.
שמחתי על הזכות שנפלה בחלקי להיות בשולי הסיפור שלהן, ואני מצפה לצפות בתוצרים נוספים של למידתן המשותפת.





תגובה 1:

רשמים וחוויות - הקשר הרב דורי אמר/ה...

מירב
התרגשתי מאוד לקרוא על הביקור בבית התפוצות, ובמיוחד את דבריה של המורה שלי על כך שלחלק גדול מהקבוצה סבתות וילדות זה היה הבקור הראשון במוזיאון בכלל ובבית התפוצות בכלל.
אנו שמחים על הצטרפותו של ביה"ס "מכתב מאליהו " מאור יהודה לתכנית נא העבירי את הערכתנו למנהלת ולמורה המובילה , יישר כוח
תמי גרין מנהלת התכנית