יום שני, 23 בינואר 2012

טובל'ה מרגלית על תכנית הקשר הרב דורי בי"ס "גבע" בגבעת עדה

טובהל'ה מרגלית וותיקה בתכנית "הקשר הרב דורי" בבית ספר "גבע" בגבעת עדה

בכנס מחוז חיפה בנושא הערכות ליום הלאומי לגלישה בטוחה ברשת
:
שלום לכל הנוכחים,

מנהלי בתי ספר,רכזי תקשוב צוותי "חיים ברשת" ,אנשי חינוך.

תודה שנתנה לי הזכות להשתתף אתכם בכנס זה.אני מייצגת את הדור השלישי שגדל במושבה גבעת עדה .דור שלא ידע מה זה חשמל או רדיו כמעט עד קום המדינה.

דור שאת החדשות מהנעשה בארץ ובעולם קרא בעיתונים שהדוור אדון קירמאייר שהיה רכוב על החמור הביא מבנימינה או שאנחנו הילדים היינו מחכים בסקרנות לשובו של האוטובוס היחיד שהיה יוצא ב-6:00 בבקר לתל אביב וב -18:00 חוזר.

אפילו היינו שוכבים על האדמה לשמוע אם הוא מתקרב ומחכים לבאים מהעולם החיצון לדעת מה מתרחש...

דור שלא ידע או שמע מה זה מחשב ,אינטרנט,אייפון,אייפד,פייסבוק,בלוג,אימייל,ג'ימל ,קום שטרודל נקודה.שפה כה משונה הרי נולדתי במאה שעברה ,כך המשכנו,זרמנו,למדתי,סיימתי לימודי,לימדתי והדברים השתנו ועם הנכדים התחולל המהפך.

את השפה שהם מדברים בה לא הבנתי חשבתי שמדברים מהר מדי מילים לא מובנות,בקשתי שיחזרו שוב מה זה האינטרנט , אינטרנט,אייפון,אייפד,פייסבוק,בלוג,אימייל,ג'ימל ,קום שטרודל נקודה.?? שטרודל הייתה בשבילי עוגה.

עכשיו זו סיסמה .והילדים במיומנות בהתבטאות מדוייקת הסבירו ואני ובני גילי חזרנו לבית הספר לדעת מהו הפשר ונוצר "הקשר הרב דורי".באנו ללמוד מפי התלמידים ולהיות במאה הזאת מעודכנים.תמורת זאת עשינו השוואות מה שהיה ולא ישוב עוד.גם התלמידים אהבו ואוהבים לשמוע את הדברים של פעם,איך למדנו,במה שחקנו ,כיצד העברנו את הזמן בין הלימודים למעשים.
כך התחזקו ומתחזקים הקשרים.התלמידים משאירים חותמם בחקר מעמיק על תולדות המושבה התקופה והשורשים.עכשיו כבר רואים בראש חוצות את תוצרי מחקרם שבאו ממפגשים בחדר המחשבים,בארכיון המושבה ומראיונות אישיים.

הסיפורים מוצגים בשלטי חוצות של "שימור אתרים" ",סיפורי משפחות" ,הארכיון יצא מהדפים המצהיבים .החפצים מדברים על זמנים אחרים והילדים שואלים ממששים ומשווים ולנו זו חגיגה אמיתית ,כשילד פוגש אותנו ברחוב וחיוך על פניו ובברכת שלום ,יש הרגשה נפלאה שגם אנחנו יכולים ותורמים לחברה.כל עוד אנחנו כאן אנו לומדים ועושים מעשים שגם הדור הזה זוכר אותם וגם הדור הבא לא יוכל לשכוח.

תודה למנהלת בית הספר לרעות מיכאלי גורדון ,למחנכות כולן.
ליעל צורן שנתנה לי ולנו חוטים לקשור ברשת ולצבוע בקשת רבת צבעים את החיים שלא ישובו עוד.

...קנינו גם מחשב, ויש לנו אינטרנט,בעברית יפה-מרשתת.

טובהל'ה מרגלית טבת תשע"ב 23/1/12

אין תגובות: