יום שני, 16 במאי 2011

ביקור חוויתי של ביה"ס קורצ'אק רמת גן בבית התפוצות



בבית ספרינו, פועלת תוכנית "הקשר הרב דורי" זו השנה הרביעית ברציפות. אנו פועלים עפ"י המודל בו תלמידי כתות ו' נפגשים עם סביהם וסבתותיהם אחת לשבועיים בחדר המחשבים. השנה משתתפים 12 מבוגרים.
ביום רביעי, 11.5.11 יצאנו קבוצה של 20 משתתפים מבוגרים וצעירים לביקור בבית התפוצות. במהלך הביקור עברנו במספר סדנאות. הראשונה בהן הייתה "הילד הזה הוא אני" בו סיפרו המבוגרים לילדים עת חוויות הילדות שלהם בעקבות תמונות. החוויה הייתה מיוחדת, הילדים נהנו לשמוע על החיים לפני כ-50 שנה ואף גילנו ששניים מהמשתתפים גרו בשכונות בילדותם. לאחר מכן המשכנו בסיור במוזיאון שהיה מאוד מעניין. במיוחד אהבו חברי הקבוצה את הדגמים של בתי הכנסת בתפוצות השונות. לסיום נכנסנו לסדנת יצירה בה הכינו המשתתפים מסגרת לתמונה קבוצתית שצולמה בתחילת הסיור.
שם נפגשנו עם אהרון אזולאי, מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים שהתעניין ושאל שאלות את המבוגרים והילדים על הפעילות בבית הספר ובעיר רמת גן. אני רוצה לציין שהביקור היה מהנה וחוויתי במיוחד לאור העובדה שהיו שם סבים וסבתות ונכדיהם.
במהלך הסיור אחת הבנות אמרה שהיא לא ידעה הרבה סיפורים שהסבתא סיפרה היום ושאלה אותה "למה עד עכשיו לא סיפרת לי אותם?" אני רוצה להודות לתמי גרין מנהלת התוכנית, לנפתלי דירובן ולצוות בית התפוצות על הקשר שנוצר וארגון הביקור. איריס פורת, מובילת הקשר הרב דורי בית ספר קורצ'אק רמת גן

אין תגובות: