יום שלישי, 2 במרץ 2010

מפגש ראשון מרגש עד דמעות - בי"ס "תומר רחל" מעלה אדומים

יום שלישי 23.2.10 שמונה בבוקר, מפגש ראשון של תוכנית קשר רב דורי בביה"ס היסודי "תומר רחל" מעלה אדומים.
התרגשות גדולה של הילדים, של המבוגרים וכמובן שלי.
נושא השיעור: מהו אינטרנט וכיצד גולשים בו?
אחת המשימות הייתה לרשום בגוגל כמילת חיפוש את השם של המבוגר ולבדוק תוצאות. עברתי בין המשתתפים כדי לראות התקדמות, קשר בין חונך למבוגר, לשמוע צרכים וכו'.

תוך כדי מעבר בין המשתתפים הגעתי לסבתא שנכדה הוא החונך שלה והיא ב ו כ ה.
התברר שמילת החיפוש שהם רשמו הייתה השם של בנה שנהרג במלחמת שלום הגליל. הם נכנסו לתוצאה הראשונה שקיבלו בגוגל והיא אתר משרד הבטחון ובו הרבה מידע על הבן שלה, סיפור חייו, תיאור תכונותיו וכו' והרבה משפטים נהדרים שכתבו חברים על בנה עליו ועל אופיו המיוחד, על נכונותו התמידית לסייע לאחרים ועד כמה היה אהוב בקרבם.

"לא ידעתי שכתבו על הבן שלי"
"זו הפעם הראשונה שאני רואה אינטרנט ומגלה שיש אתר על הבן שלי...שאנשים כותבים וקוראים עליו...שהוא לא נשכח".
"כל כך מרגש ונעים לקרא עליו"
אמרה הסבתא ואני עם דמעות בעיניים הקשבתי ושמעתי על הבן היקר שנהרג.

הסבתא הסכימה לשתף את הקבוצה ולספר על התגלית המדהימה שגילתה בגלישה הראשונה שלה באינטרנט. ההתרגשות הייתה גדולה והעצימה את ההבנה של החונכים למעשה הגדול שהם עושים והבהירה ביתר שאת למבוגרים עוד סיבה למה חשוב לדעת להשתמש בכלי הזה. ביום זה יצאתי מרוגשת מאוד מהשיעור אך גם מאוד מחוזקת על חשיבות התוכנית והצורך להתמיד בה.

ענת נידם, מורה למחשבים

אין תגובות: