יום ראשון, 29 במרץ 2009

מרשמיה של מורה מובילת תכנית ביה"ס יהשוע גן בית אריה

רשמים וחוויות מפרויקט הקשר הרב דורי בבי"ס יהושע גן בבית אריה
בשנת הלימודים תשס"ח הפעלנו בביה"ס יהושע גן את תכנית הקשר הרב דורי.את התכנית העבירה קבוצת תלמידים מתנדבים מכיתה ו' אותה חינכתי. לאחר שגייסנו קבוצה של גמלאים מהיישוב בית אריה , הם החלו להגיע פעמיים בשבוע לבית הספר.
התלמידים קבלו אותם בחדר מחשבים ולימדו אותם את רזי המחשב.
יש לציין שנוצר קשר חם ונעים בין הצעירים והמבוגרים. הייתה אווירה טובה במפגשים וניכר היה שכולם נהנים . היה מרגש לראות את ההתלהבות של הגמלאים לפגוש את הדור הצעיר וללמוד מחשבים.
אחת הגימלאיות ח. סיפרה: "אמרתי לבתי שאני הולכת ללמוד בבית הספר"
הגמלאים תיעדו במחשב את סיפוריהם האישיים . בסוף השנה הוצאנו לאור חוברת עם תמונות וסיפורים על התכנית ותיעוד של סיפורי חיים ומורשת. כמו כן קיבלו המשתתפים תעודת הוקרה ודיסק במתנה.
חשוב לציין שתכנית הקשר הרב דורי העצימה מאד את כל המשתתפים . אני ,באופן אישי, מאד התרגשתי ונהניתי להוביל את התכנית. היה מעניין לראות שדווקא התלמידים עם "הקשיים" התנדבו לקחת חלק בתכנית. התכנית חיזקה אותם ונתנה להם כוח ובטחון עצמי. הגמלאים שמחו ל"צאת מהבית" ולבוא למפגש חברתי - לימודי וביקשו להמשיך גם בשנה הבאה .
לסיכום ,הייתי אומרת שהתוכנית הזו היא דבר מבורך וכל מי שמשתתף בה יוצא נשכר.לצערי, מסיבות ארגוניות לא המשיה התכנית בתשס"ט, אולם נעשים כל המאמצים להמשיכה בשנה"ל תש"ע
ירדנה צור

אין תגובות: