יום רביעי, 25 במרץ 2009

השקת הספר"ממעיין חיינו" מרכז ממ"ד ידי"ד

תכנית הקשר הרב דורי במרכז ממ"ד ידי"ד (יוסיף דעת יאיר דרכו)
יום העשרה שבועי לילדים מחוננים ומצטיינים במכללה האקדמית לחינוך "תלפיות" מחוז ת"א . מנהלת המרכז, יהודית גדנקן מוביל התכנית המורה דוד וצלר
תכנית הקשר הרב דורי החלה לפעול במרכז ידיד בשנה"ל תשס"ח מנהלת המרכז והמורה מוביל התכנית בחרו בסיום חגיגי מקורי, שהתקיים השנה, תשס"ט - ערב ייחודי להשקת הספר "ממעיין חיינו". הספר שנכתב לכבודם של בני הגיל השלישי, שהשתתפו בתכנית ותיעדו יחד עם התלמידים את סיפורי הדור שבנה את המדינה.

התכנית ממשיכה ומתקיימת גם השנה, במרכז ידי"ד, בשנה"ל התשס"ט.

בחרנו לשתף אתכם בשני קטעים מתוך ספר מופלא זה: "ממעיין חיינו".

מילים אישיות.
"אין מראה מלבב יותר מילדים ומבוגרים יושבים בצוותא ראש אל ראש ולב אל לב למפגש רעים. ובמקום שבו לא נגמרות אף פעם המילים, הן מלוות בפעילויות יצירתיות, בהנצחת סיפורי ילדות וסיפורי חיים, סיפורי משפחה וסיפורי מדינה בהתהוותה.
המבוגרים הופכים לרגע קט לתלמידים ושותים בצמא את טכנולוגיית התקשורת העכשווית באמצעות המחשב, נכנסים לאינטרנט, מתכתבים דרך הדואר האלקטרוני ומקלידים סיפורי חיים בתוכנת Word.
הילדים גם הם שותים בשקיקה רבה את הסיפורים האישיים של בני הדור הבוגר על ימים עלומים של אידיאולוגיה וגבורה, של תמימות והסתפקות במועט.
כשנכנסים למפגש השבועי של הקשר הרב דורי, נכנסים בעצם לעולם קסום המלכד את המשתתפים בו בחום ונתינה, בהתלהבות בוסרית מעושר הגילויים.
כולם נתרמו, הילדים פתחו זווית רחבה לעולמות חדשים ובמקביל זכו בעוד סבא או סבתא, (במקרים רבים הייתה השפעה איכותית במקביל גם עם הסבים הפרטיים שבבית). נצפתה עבודת חקר באירועים שעיצבו את המדינה ואת העיר תל-אביב. ויותר מכל אהבתי לראות מידי שבוע את העמיתים החדשים שהגיעו למכללת "תלפיות" בשמחה ובהתמדה, ותאמינו לי, שמשבוע לשבוע הם נראו חיוניים יותר וצעירים יותר.
אין לי ספק וזאת עובדה מוכחת, שהחומר המגבש והמלכד, הדוחף ומשפיע יותר מכל על האווירה והתוצרים הוא דוד, שנצח בשרביטו על התזמורת והפך אותה ליין הישן המשומר. ועל כך יבורך.
ובהזדמנות חגיגית זו אני מבקשת להודות לדוד בשם כולנו שאסף בקפדנות את כל התוצרים והכין במקצועיות מרשימה את ספר הביכורים למזכרת מחוויה נפלאה. ,אשרינו שזכינו להגיע עד הלום."



יהודית גדנקן
מנהלת המרכז


דוד וצלר, מוביל התכנית, עורך הספר"ממעיין חיינו"
בכל אחד מאיתנו טמון סיפור, המתפתח והולך ומתעצם ככל שאנו מתבגרים, כל סיפור מאופיין ברקע ממנו בא המספר ובמהלך השינויים שעבר מבית ומחוץ ואין סיפורו של אחד זהה לסיפורו של אחר! סיפורי חיים שכאלה, טומנים בחובם חוויות שונות המתעדות היסטוריה של תקופה בתיאור פרטני ואנושי משובצות ברגעי שיא, רגעים קטנים וגדולים - כך מתהווים חמרי הגלם ליצירת מופת פרטית שיש בה להאציל דעת וניסיון לדורות הבאים.
אולם, למרבה הצער, מרבית סיפורי החיים אינם רואים אור והם מתמוססים ונשכחים במצולות הזמן החולף בעבור השנים. לפיכך, אנו במרכז למחוננים ידי"ד, שמחנו לאמץ תכנית המשלבת סיפורי חיים, הבוגרים תורמים מניסיונם לצעירים ומספרים את סיפורם וכך זוכים לתיעוד קורות חייהם יחד עם הכרת חידושי הטכנולוגיה, רכישת מיומנויות המחשב וכמובן, בילוי זמן איכות בחברת הדור הצעיר .
הילדים עברו כהכנה, קורס ב"כישורי הדרכה" וסדנאות לקראת המפגש עם בני הדור השלישי בהמשך הם מתוודעים לדור עשיר בתובנות וניסיון ומסייעים בעזרת הטכנולוגיה החדשנית, להוציא לאור את רשמיו של הדור הוותיק, תוך היחשפות למורשת התרבותית, והלאומית של מדינת ישראל ממקור ראשון, במטרה לטפח סקרנות אינטלקטואלית הממומשת דרך חקר העבר. הלימוד החוויתי מאופיין בקשר הדדי של הערכה וחיבה שתכליתה גישור על הפער הבין דורי ושימור הידע כתרומה לקהילה.
והרי לפניכם, ספר המביא פיסת היסטוריה מרתקת, שזורה במרכיבים אותנטיים פרי עטם של דור ותיק וצעיר בשיתוף פעולה נדיר ואיכותי.
ספר זה של ה "הקשר הרב דורי" יוצא לאור הודות להקצאה נדיבה של המרכז הממ"ד ידי"ד, בתמיכתה ועידודה של מנהלת המרכז – יהודית גדנקן אשר ליוותה את הקורס. עצותיה היו נר לרגלי לאורך המפגשים ובעת כתיבת ספר זה.
כמו כן, ברצוני להודות לאתי יהלום לתמי גרין המפקחת הארצית של הקשר הרב דורי וכן למאיה נוימן המנחה של גוש דן על המעורבות והעניין שגילו לאורך השנה, ולסיום תודתי נתונה לותיקים ולילדים "החניכים והחונכים" אשר עבודתם המאומצת נשאה פרי!
ברגשי הערכה והוקרה
דוד וצלר
עורך ומנחה הקורס

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יהודית ודוד היקרים

ברצוני להודות לכם על פועלכם בתוכנית ה"קשר הרב דורי".

תוכנית זו מייצגת בעיני את היופי והקשר הנפלא שהייתי רוצה לראות בחברה הישראלית, הקשר בין הדור הצעיר לדור המבוגר.

שיתוף הפעולה , תיעוד הזיכרונות והשמיעה של סיפורים ממקור ראשון. מהווה שינוי אמיתי בדרך הלמידה .

הספר המדהים שהופק בעקבות העשייה המרובה, מוכיח לי לכולנו כמה חשיבות ורצינות השקעתם בתהליך כולו.

יישר כוח .

ותודה רבה עבור הספר ששלחתם אלי.

בברכה דורית בכר

מפקחת ארצית מידענות אתיקה מדעי המידע.

משרד החינוך .

אנונימי אמר/ה...

[url=http://canada-onlinekamagra.net/]Sell Viagra[/url] Le Celebrex http://online-synthroidthyroxine.com/